keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Asiakaspalvelu

Meille annettiin tehtäväksi haastatella mestari asiakaspalvelijaa. Meidän piti keksiä 5 kysymystä liittyen asiakaspalveluun.
1. Mitä teen jos en osaa auttaa asiakasta? - Kerrot hänelle että et valitettavasti itse tiedä, mutta käyt hakemassa toisen myyjän avuksi
2. Miten kohtaan asiakkaan joka ei ole niin positiivisella/ yhteistykykyisellä tuulella? - Pysyy itse rauhallisena ja pysyy positiivisena, tervehtii, katsoo silmiin ja antaa asiakkaalle olon että hän onn tervettulut asiakkaaksi.
3. Kuinka asiakasta tervehditään? - Sanotaan ystävällisiellä ja pirteällä äänensävyllä hei.
4. Mitä tehdä jos monta asiakasta tarvitsee apua yhtä aikaa ? - Autat ensimmäistä asiakasta rauhassa ja pyydät toista asiaksta odottamaan hetken tai neuvot toisen myyjän luokse.
5. Mitä tehdä jos asiakaas antaa negatiivista palautetta? - pahoittelet asiaa ja kerrot kertovasi asian eteenpäin.

Asiakaspalvelutilanteet menivät mielestäni omalta osaltani todella hyvin. Opin nopeasti kaupan alueet ja tiesin mistä tavarat löytyy. Onnistuin lähes joka kerta asiakasta löytämään etsimänsä täysin omin avuin, joskus saatoin tarvita toisen myyjän apua mutta muuten meni tosi kivasti. Huonosti meni se kun asiakkaita tuli monta samaan aikaan meni ihan lukkoon eikä palvelu ollut kovin nopeaa. Työssäoppimisen aikana minusta tuli sosiaalisempi ja rohkeampi ja uskallan hymyillä myös vieraille ihmisille. Asiakaspalvelu tilanteessa voi itse vaikuttaa omaan aseenteeseen ja siihe että asiakas lähtee liikkeestä hyvin mielin. Esimerkiksi tuotteen puuttumiseen tai hinnanmuutoksiin ei voi vaikuttaa itse mitenkään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti